Puterea pauzei
Cum să fii mai eficient într-o lume solicitantă 24/7
Cum putem fi eficienți, când simțim că nu avem timp și că ne confruntăm în permanență cu solicitări? Cum să ne gestionăm mai bine energia, conflictele cu colegii, competiția cu termenele-limită, cererile de reacții imediate? |

29.00 20.30 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Puterea pauzei îți oferă un plan clar, aplicabil, pentru a combate frustrarea la serviciu, a lua decizii înțelepte și a evita greșelile costisitoare. Această metodă practică te învață cum să îți iei o clipă de răgaz, să reflectezi la ce se întâmplă și să te întrebi de ce ai nevoie atunci când ești copleșit și simți că nu îți ajung timpul, atenția, răbdarea sau opțiunile. Metoda nu se referă la încetinirea ritmului unei zile de lucru. Ea își propune să te ajute să gândești mai limpede și faci față cel mai bine termenelor-limită, schimbărilor sau oportunităților care se succed rapid. Aplicând-o, vei deveni mai flexibil la schimbare. Vei economisi timp și bani. Plină de relatări captivante din viața reală și studii de caz, Puterea pauzei îi ajută pe managerii și echipele lor, precum și pe toți cei interesați să își atingă obiectivele cu mai puțin stres să ia decizii mai bune și să muncească mai eficient împreună. |
Cuprins:
Invitație la Puterea pauzei ... 9 Partea întâi. Procesul Puterea pauzei. Cum să ieși de pe pilot automat ... 19 1 Recuperarea capacității de a alege ... 21 2 Ce este o pauză? ... 30 3 Paradoxul Pauzei. Câștigi impact dacă îți iei o (scurtă) pauză ... 44 Sfaturi și mda, dar ... 56 Partea a doua. Fii curios, nu furioși Recapătă controlul pentru a beneficia de noi opțiuni ... 63 4 Ce se întâmplă când suntem pe punctul de a izbucni? ... 65 5 Testează realitatea. Economisește timp, bani și relații ... 81 6 Ce este curiozitatea? ... 90 7 Ai fost prins într-o capcană a deciziilor rapide? ... 98 8 Când curiozitatea devine noua ta stare implicită ... 106 Sfaturi și mda, dar ... 116 Partea a treia. Ce nu știu că nu știu? Pune întrebări mai bune pentru a ținti succesul ... 123 9 Cum ne putem asigura succesul în vremuri incerte? ... 125 10 A ținti către succes cu o doză suplimentară de modestie ... 139 11 Revizuirea contului bancar de resentimente. Depozite și retrageri ... 159 Sfaturi și mda, dar ... 164 Partea a patra. Arta pauzei. Fă ce contează cel mai mult și fă astfel încât să conteze ce faci ... 175 12 Încotro ne îndreptăm? ... 177 13 Eu ce primesc? ... 201 14 Aprecieri. Puterea pauzei în acțiune ... 207 Sfaturi pentru a oferi și a primi eficient aprecieri 15 Exercițiile Puterea pauzei. Douăsprezece modalități de a da tot ce poți și de a avea succes într-o lume plină de solicitări ... 221 A venit vremea. Acum depinde de tine Aprecieri ... 229 |
Fragment:
Invitație la Muncind într-o lume non-stop, e posibil să ne ducem seara la culcare și să ne trezim a doua zi într-o realitate nouă. Indiferent de ce facem ca să ne câștigăm existența sau de cum ne petrecem timpul personal, nu mai putem pune bază pe ce știam sau pe ce puteam prevedea în mod rezonabil. Gândește-te la aceste trei întrebări. Cum faci să: Profiți din plin de timpul pe care îl ai? Gestionezi cu succes ce ai de făcut? Mai ai o părere bună despre tine la finalul zilei?Ne întrebăm cum vom găsi timpul sau energia necesare pentru a gestiona ce ne vine în întâmpinare cu viteză maximă și să avem sentimentul că am avut efect. După cum recent remarca, epuizat, un antreprenor cunoscător în domeniul tehnologiei: „Din cauza asta suntem nesiguri și confuzi și ne vine în minte propoziția citată adesea: Opriți lumea că vreau să cobor. Problema e că și dacă reușești să te dai jos o vreme – cât să îți aduni gândurile –, de unde știi cum sau unde să cobori sau cum să te urci la loc?” Nu e nevoie să te dai jos, dar poți lua o pauză. Cartea aceasta îți va arăta modalități de a reuși, folosind pauza aceea ca să te conectezi la o sursă diferită a puterii și eficienței tale. Metoda mea se numește Puterea pauzei – și are la bază un paradox: pentru a avea un control mai bun asupra alegerilor și a timpului tău, trebuie să faci o pauză – de câteva secunde, minute, o oră, o zi sau chiar cât să respiri adânc o dată. E momentul să ne privim cu alți ochi pe noi înșine, pe oamenii cu care lucrăm, pe clienții noștri și provocările și oportunitățile care ne înconjoară. Dacă: vrei să fii un manager sau lider mai eficient și realizat sau doar să faci lucrurile cât mai bine te-ai săturat să fii înțeles greșit și să irosești timp prețios deznodând ițe vrei să inițiezi și să promovezi schimbarea cu mai puțină rezistență, în loc să tolerezi o dezbatere de tipul Noi versus Ei vrei modalități mai rapide de a construi încredere și relații extraordinare când tu sau alții sunteți presați de timp vrei rezultate mai bune... atunci te invit să explorezi abordările pe care le vei găsi în cartea aceasta. Nu e vorba despre managementul timpului și nici despre încetinirea lumii sau deconectarea de la aceasta. în schimb, vei învăța o ecuație a eficienței în trei pași, cu un nivel redus de dificultate, și douăsprezece exerciții Puterea pauzei care să transforme orice pauză într-una productivă. Sincronizându-mă cu noile cercetări privind plasticitatea neurală a creierului, i-am învățat pe oameni să treacă mai departe de ceea ce credeau ei că știu. Iar eu le sunt alături, motiv pentru care îți ofer un cadru practic ca să poți acționa indiferent de compresia temporală cu care te confrunți. Se numește ecuația eficienței; gândește-te la ea ca la un sistem de poziționare globală, care te ajută să faci alegeri mai bune. îți dă un set de coordonate ca să faci o pauză (să îți iei reperele mentale), să adopți o mentalitate de tip Fii Curios, Nu Furios (să îți iei reperele emoționale) și să accesezi modestia (să treci dincolo de ceea ce crezi că știi, pentru a genera un răspuns mai bine informat). Ecuația eficienței te va trece prin trei etape, care se vor derula pe parcursul acestei cărți: Pauză (prezență de spirit) + curiozitate + modestie = eficiență profesională și împlinire personală Aplicarea acestei ecuații îți permite să „creezi” timp suplimentar pentru tine. De asemenea, generează un efect exponențial prin creșterea propriului impact și stimularea eficienței celor din jur, care învață prin prisma exemplului pe care îl dai. DE CE AM SCRIS CARTEA ACEASTA Am început să dezvolt conceptele întăritoare pentru cartea aceasta cu zeci de ani în urmă, când am observat că ne ajută pe mine și pe colegii mei să prevenim și să rezolvăm rapid problemele. La început, ca redactor de știri (cu termene-limită), intervievând oamenii în privința diferitelor aspecte ale unui subiect, am descoperit că e esențial să ascult respectuos ce e dincolo de pozițiile lor pasionale, pentru a descoperi adevărurile din spatele punctului de vedere al fiecărei persoane. Mai târziu, ca asistentă a senatorului Paul Tsongas, am observat cât era de eficient în convingerea oamenilor aflați în tabere opuse să ajungă la un acord (de exemplu, privind protejarea sălbăticiei din Alaska, restaurarea inovatoare a orașelor decăzute și protejarea împotriva amenințării pe care o reprezintă armele nucleare). Se dedica plin de pasiune înțelegerii a ce anume însemnau pentru oameni și familiile lor atitudinile pe care le adoptau față de aceste probleme. Când am devenit director editorial și de comunicare al Westinghouse Broadcasting, am căutat ocazii de a trece dincolo de punctele mele de vedere doctrinare. Am contribuit la introducerea practicii de a „face bine făcând fapte bune”, la crearea parteneriatelor public-private destinate să conducă schimbarea comportamentului național, inclusiv campania De dragul copiilor și programul Șoferul desemnat. înainte ca marketingul asociat unei cauze să devină o practică frecventă, campania De dragul copiilor a făcut pionierat pentru conceptul de motivare a clienților, sponsorilor și organizațiilor comunitare din peste o sută de orașe americane să abordeze nevoile locale și a creat concomitent un centru de profit în valoare de 20 de milioane de dolari pentru Westinghouse și clienții săi. Programul Șoferul desemnat a fost o idee radicală concepută pentru a angaja publicul într-o abordare proactivă a prevenirii situațiilor în care oamenii consumă alcool și se urcă la volan. Ideea s-a născut dintr-o serie de pauze, niciuna dintre ele mai importantă decât tristețea care a copleșit redacția de știri la moartea unui respectat tânăr reporter care fusese ucis de un șofer beat. În mijlocul a ceea ce ar fi putut fi reacția tipică în fața unei tragedii – constituirea unui fond pentru văduva și copilul acestuia, apelul pentru crearea unor legi mai drastice sau difuzarea unor anunțuri publice puternice – ne-am dat înapoi; am făcut o pauză și ne-am întrebat ce am putea face mai mult. Cum am putea face un lucru mai puternic și mai durabil pentru a-i împiedica pe oameni să consume alcool și să conducă? Pauza aceasta a dus la colaborarea cu Școala de Sănătate Publică Harvard, pentru a transforma o tragedie locală din Bostoll într-o campanie de salvare de vieți recunoscută la nivel național. Ulterior, în calitate de consultant în afaceri, observând creșterea numărului de conflicte la locul de muncă, am început să insist ca indivizii și organizațiile să folosească procesul Fii Curios, Nu Furios atunci când lucrurile nu mergeau cum trebuie. I-am obligat să aibă modestia și înțelepciunea necesare să întrebe ce nu știu că nu știu? Le-am lansat provocarea de a nu mai căuta vină și de a descoperi problemele subiacente, oportunitățile ascunse și soluțiile de neimaginat. Ca urmare, oamenii și echipele au conlucrat mai bine și au progresat mai repede. Ca specialist în comunicare, coach pentru manageri și educator, am petrecut ani buni pe teren, întărind capacitatea oamenilor de a-și „reconecta” comportamentele și a adopta modalități mai constructive de a-și atinge obiectivele. Printre clienți s-au numărat directori executivi care au învățat să își conducă firmele în direcții noi, care trec dincolo de normele industriei și zonele UN ANTIDOT PENTRU SOLICITÃRILE 24/7 Cum faci ca într-o lume cu un ritm alert (24/7), să găsești echilibrul între îndeplinirea sarcinilor, atingerea nivelurilor înalte de performanță și motivarea celorlalți să rămână în joc, pentru cursa cea lungă? Cum faci să ții echipa concentrată asupra sarcinii și a rezultatului dorit, când sunt atât de multe elemente care distrag atenția? Răspunsul este unul simplu: creează relații semnificative! Lucrul acesta este imposibil de realizat dacă managerii de astăzi nu își iau o pauză, ascultă și acționează în baza a ceea ce au aflat. – (Millennial Generation) „Își iau o pauză, ascultă și acționează în baza a ceea ce au aflat.” E un sfat bun. Ținând cont de viteza cu care lucrurile se îndreaptă spre noi – conflicte cu colegii, care ne iau prin surprindere, concurența care ne suflă în ceafă, un baraj zilnic de informații care necesită răspuns și oportunități de scurtă durată care ne fac cu ochiul –, oare mai e de mirare că ne simțim epuizați sau stresați, sau că nu avem parte de singurul lucru pe care se presupune că tehnologia și inteligența ar trebui să ne ajute să-l economisim? Timpul! Nu e de mirare că, atunci când intrăm în criză de timp, rămânem și fără răbdare, curiozitate, creativitate și mobilitate, ca să nu mai vorbim de simțul umorului. Facem greșeli, ratăm ocaziile și ne dorim să putem apăsa pe butonul de derulare înapoi sau înainte. Ne simțim prinși într-o ambuscadă a atacurilor e-mailurilor sau a bârfelor electronice anonime sau a mesajelor lăsate pe un ton aspru. înainte să ne dăm seama ce s-a întâmplat, avem o eroare de comunicare. Cercetările au dezvăluit că muncim într-o lume a „atenției parțiale permanente’”, care ne determină pe unii dintre noi să ne programăm un „sabat secular” săptămânal sau zile de vineri „fără e-mailuri”. Tânjim după reechilibrarea priorităților și să ne alocăm timp pentru noi, sau să interacționăm cu oamenii în persoană, nu doar prin intermediul dispozitivelor de comunicare. A venit vremea să schimbăm foaia cu atitudinile copleșitoare de tip „n-am timp”, „n-am de ales”. Iată ce subiecte acoperă cele patru părți ale acestei cărți și cum anume îți vor permite lecțiile lor să faci schimbarea: Până la finalul primei părții, Procesul Puterea pauzei vei putea amâna nevoia presantă de a reacționa automat și îți vei oferi ocazia de a face alegeri mai bune.Până la finalul părții a doua, Fii Curios, Nu Furios vei putea purta o conversație productivă în mijlocul unui dezacord sau îți vei putea recăpăta controlul când se produce ne așteptatul, fără a lansa atacuri personale sau a sări cu un răspuns instantaneu sau a reacționa defensiv.Până la finalul părții a treia, Ce nu știu că nu știu? vei ști cum să apeși pe butonul interior de pauză, să te regrupezi și să descoperi ce nu știai că nu știi, ceea ce poate duce la un succes inimaginabil.Până la finalul părții a patra, Arta pauzei vei pune la lucru exercițiile de eficiență și pe cele de inteligență comunicațională și îi vei ajuta pe alții să ți se alăture, lucru care îți va da mai mult timp și energie ca să faci ce poți mai bine într-o lume de tipul „fă-o, pur și simplu”.Pag. 9 – 15 |